Wiadomości
- 21 sierpnia 2022
- wyświetleń: 10370
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego. Można je składać w UM
Wydział Świadczeń Społecznych Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach informuje, że od 17 sierpnia przyjmowane są wnioski o wypłatę dodatku węglowego. Dodatek węglowy przysługuje w wysokości 3000 zł jednorazowo na gospodarstwo domowe.
Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, gdzie głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe - zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego.
Do uzyskania dodatku węglowego nie obowiązuje kryterium dochodowe. Konieczny jest wpis lub zgłoszenie do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) dla budynku, w którym zamieszkuje Wnioskodawca. We wniosku należy wpisać nr rachunku bankowego, na który zostanie zrealizowany przelew, co znacznie usprawni wypłatę środków.
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego przyjmowane są przez pracowników Wydziału Świadczeń Społecznych w pokoju 003 (przyziemie) budynku głównego Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach, Plac Jana Pawła II 1, w terminie do 30 listopada 2022r. Wniosek można złożyć osobiście lub za pomocą poczty tradycyjnej.
Istnieje również możliwość złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wówczas jednak wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Świadczeń Społecznych, nr telefonu : 32 214 71 06, 32 214 71 12, 32 214 71 05.
Rozporządzanie oraz wzór wniosku można pobrać tutaj.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.